Hulp in de Bibliotheek

Heb je een vraag over de Bibliotheek? Vind hier je antwoord.


Naar de Bibliotheek

Wat zijn de openingstijden van de bibliotheek?

Bekijk hier de openingstijden van de bibliotheken van Bibliocenter.

Wat is het adres van mijn vestiging?

Bekijk hier de adressen van de bibliotheken van Bibliocenter.

Kan ik in de Bibliotheek terecht zonder lidmaatschap?

Ook zonder lidmaatschap ben je welkom in onze bibliotheken. De bibliotheek is tijdens de openingsuren voor iedereen gratis toegankelijk.
Je mag gebruik maken van de aangeboden bibliotheekmaterialen en van de andere dienstverlening.
Voor onderdelen van de dienstverlening kan een vergoeding worden gevraagd en/of een persoonslegitimatie.
Voor het lenen van bibliotheekmaterialen is inschrijving als lener verplicht. 

Hoe meld ik mij aan voor de nieuwsbrief?

Blijf met onze tweewekelijkse digitale nieuwsbrief op de hoogte van onze activiteiten en profiteer als eerste van speciale acties bij Bibliocenter:

  • Een cursus of workshop volgen
  • Spraakmakende schrijvers ontmoeten
  • Ervaringen uitwisselen met werkzoekenden
  • Genieten van een maandelijkse verhalenlunch

Hier kun je je aanmelden.


WiFi

Kan ik gratis internetten in de Bibliotheek?

In onderstaande vestigingen van Bibliocenter kun je - ook zonder dat je lid bent - gebruik maken van gratis wifi. 

  • Heel, Heythuysen, Linne, Maasbracht, Nederweert, Stramproy en Weert

Maak verbinding met het WiFi netwerk 'bibliocentergast'.

In alle* vestigingen van Bibliocenter heb je met je bibliotheekabonnement gratis internettoegang op de pc in de bibliotheek. 

* niet in de bibliotheek in Heibloem


Deelnemen aan activiteiten

Wat is er te doen in de Bibliotheek?

Kijk in onze agenda voor een overzicht van al onze activiteiten in de verschillende vestigingen.

Moet ik lid zijn om deel te kunnen nemen?

Nee, je hoeft geen lid van Bibliocenter te zijn om deel te kunnen nemen aan één van onze activiteiten. Als je lid bent van Bibliocenter krijg je wel vaak korting bij betaalde activiteiten.

Hoe reserveer ik kaarten?

Zoek in de agenda de activiteit van je keuze op. Klik op de activiteit. Onderaan bij de informatie over de activiteit klik je op de oranje knop 'Kaarten bestellen'.

Vul de vereiste velden in. Klik weer op 'Kaarten bestellen'.
In het volgende scherm kun je je ingevulde gegevens checken en door op 'Bevestigen' te klikken kom je bij de stap afrekenen met iDEAL.
Volg de verdere instructies op het scherm.

Krijg ik bevestiging van mijn reservering?

Ja, je krijgt altijd direct een bevestiging via e-mail. Controleer zo nodig je spambox.

Ik heb problemen met betalen via iDeal. Hoe los ik dit op?

Zodra je wilt betalen krijg je een wit scherm te zien. Dit betekent dat er waarschijnlijk een pop-up wordt geblokkeerd. Volg dan deze stappen om dit op te lossen.

Met deze stappen geef je ons ticketsysteem groen licht. Dit is volkomen betrouwbaar. Dit probleem komt vooral voor bij Google Chrome. 


Gebruik maken van de computer

Wat kost het computergebruik?

Het internet- en pc gebruik is gratis voor leden. Voor niet-leden kost het gebruik ervan € 0,50 per kwartier.

Ik ben niet lid van de bibliotheek. Kan ik toch gebruik maken van de computer?

Als je geen lid bent van de bibliotheek kun je toch gebruik maken van de aanwezige internet pc's. Je betaalt dan € 0,50 per kwartier.
In de bibliotheek in Weert betaal je je computergebruik door een tegoedbon te kopen bij de betaalautomaat.

Wat kost het printen en kopiëren?

Zwart wit A4 - € 0,05

Zwart wit A3 - € 0,10

Kleur A4 - € 0,50

Kleur A3 - € 1,00



Geen antwoord op je vraag gevonden?