Makkelijk Lezen

Jeugd 6-12 jaar

Makkelijk lezen

Makkelijk Lezen is voor alle kinderen tussen 8 en 12 jaar die lezen moeilijk vinden. Voor kinderen die dyslexie of concentratieproblemen hebben. En ook voor kinderen die slechthorend zijn of een taalachterstand hebben.


Makkelijk lezen boeken

Als je dyslexie hebt, is een boek lezen soms een uitdaging. Gelukkig helpt de Bibliotheek om lezen leuk te maken!

Naar Makkelijk lezen

Makkelijk lezen met Yoleo

Lezen en luisteren tegelijk! Ruim 80 boeken van AVI-start tot AVI-plus.

Naar Yoleo

Superboek

Lezen is leuk. Maar voor kinderen met een leesbeperking is lezen vooral moeilijk. Superboek helpt je daarbij! Bij Superboek vind je de meest actuele titels in gesproken vorm, in braille of Jumboletter voor alle leeftijden.

Naar Superboek

Makkelijk lezen plein

Op deze site vind je boeken met weetjes – strips – spannende of grappige verhalen – graphic novels – moppen – theaterleesboeken – luisterboeken – speciale ‘makkelijk-lezen’ boeken.

Naar Makkelijk Lezen Plein

Passend Lezen

Geniet je van mooie boeken maar wordt lezen moeilijker? Er zijn veel oplossingen op maat mogelijk. Meestal kun je deze gewoon lenen in je eigen bibliotheek.

Naar Passend Lezen

E-books en luisterboeken

Met de Digitale Voorleestas lees je samen een digitaal prentenboek en doe je daarna leuke zing- en praatspelletjes. Samen lezen was nog nooit zo leuk!

Naar Online Bibliotheek