Nieuws en cijfers Weert

Jongerenambassadeurs

Bibliocenter wil van jongeren graag weten hoe wij onze bibliotheken voor hen inspirerend kunnen maken en wat wij nog meer kunnen betekenen voor deze doelgroep.We hebben daarvoor, in samenwerking met de organisatie Jongerenambassadeurs, een aantal 'droomplekken' beschikbaar gesteld aan jongeren die graag hun stem laten horen bij maatschappelijke organisaties, bedrijven en overheidsinstanties. Jongeren die meedenken over hoe we dit kunnen realiseren. Aan het eind van het project brengen zij een advies uit. Wij kunnen met dit advies aan de slag en de nieuwe ideeën verder uitwerken.

Weert Respecteert

Tijdens WeertRespecteert vieren we een maand lang de diversiteit in de samenleving. Je blik verruimen kon bij Bibliocenter tijdens de verschillende activiteiten die plaatsvonden. Er was een feestelijke opening met een meet-up met LHTBI-vereniging OUCH. Ook was er een expositie met foto's en verhalen van 'LHBTI in coronatijd'.

Cijfers gemeente Weert