Kunst en cultuur

Feiten en Cijfers 2022

Onderstaand schema is een overzicht van feiten over onze diensten met betrekking tot de kerntaak Kunst & Cultuur, waaronder: Cursussen en workshops, lezingen en leesclubs.

Extra onder de aandacht 2022

Cultureel Lint, Expositie Maaskei.

Samenwerking Cultureel Lint

Bibliocenter sluit zich aan bij Cultureel Lint. Op zondag 25 juni 2023 vindt de twaalfde editie plaats van Cultureel Lint. Hét gratis cultuurfestival van en in Weert, georganiseerd door RICK, Poppodium de Bosuil en het Munttheater is verheugd te kunnen melden dat Bibliocenter zich vanaf 2022 aangesloten heeft bij de organisatie. Naast deze uitbreiding op organisatorisch vlak, zal ook Museum W. vanaf de komende editie weer aansluiten als festival locatie. Op deze manier kan een nog breder en diverser programma aangeboden worden aan de inwoners van Weert en omstreken.

Kleurrijke expositie De Maaskei

In december 2022 en januari 2023 exposeren leerlingen van ‘de Maaskei’ in Bibliocenter Weert. De leerlingen laten schilderijen zien die gemaakt zijn binnen het atelier van de school, Alles Paletti